افزایش عمر باتری لپ تاپ با چند روش ساده !

ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ تا 120 سال!

در صورتی که شما نیز از رایانه‌های کیفی و یا همان Laptop استفاده میکنید ممکن است تاکنون به هنگام سفر با این مشکل مواجه شده‌اید که باتری لپ‌تاپ شما در حال تمام شدن است و پیش از آن که بتوانید کاری انجام بدهید کامپیوتر به سرعت خاموش می‌شود. اگر چه در جهان فناوری طول عمر باتری‌ها هر ساله ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. اما بازهم میانگین عمر باتری کامپیوتر‌های کیفی بسیار کوتاه و حدود ۳ ساعت است. حال قصد داریم ترفند‌هایی کارآمد برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها ارائه دهیم.

 

۱- مواردی که از آنها استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید:
بسیاری از افراد که به سفر‌های تجاری می روند به این امر واقفند که در طول سفر با هواپیما به Wireless نیازی ندارند. کاربران غالبأ فراموش می کنند که در هنگام استفاده از کامپیوتر خود به کارت بی سیم نیاز ندارند و آن را غیرفعال سازند. اگر کارت بی سیم فعال باشد به صورت مداوم برای یافتن شبکه ها به جست و جو می پردازد. علاوه بر آن در ویندوز XP می‌توانید به بخش کنترل پنل رفته و گزینه Power Options را انتخاب کنید. این کار به شما این امکان را می دهد تا میزان مصرف برق هریک از قطعات کامپیوتر خود یا کل سیستم را کاهش دهید.۲- از گرمای بیش از اندازه دوری کنید:
فناوری ایجاد برق مورد نیاز در باتری چندان پیچیده نیست، اما لازم است اندکی در مورد علم شیمی مورد استفاده در باتری و تاثیر آن بر کار خود اطلاعات مناسبی کسب کنید. گرما بیشتر از سایر عوامل می‌تواند بر عملکرد باتری تاثیر بگذارد. دمای بالا موجب تخلیه سریع باتری می‌شود از این رو بهتر است باتری لپ‌تاپ خود را در درجه حرارت اتاق نگهداری و شارژ کنید. همچنین  از شارژ ناقص باتری خودداری کنید و آن را تنها در صورتی که کامل خالی شده است شارژ کنید. زیرا شارژ ناقص باتری موجب کاهش عمر آن می‌شود. به خاطر داشته باشید که اگر باتری‌های لیتیومی به طور صحیح مورد استفاده قرار نگیرند ممکن است حتی منفجر شود!

۳- از قابلیت‌های لپ‌تاپ خود برای صرف جویی در مصرف باتری استفاده کنید:
تمامی کامپیوتر ها به یک روش منابع برق را کنترل نمی کنند. برخی کامپیوترهای کیفی برای افرادی که به سفرهای تجاری می روند طراحی شده اند. این کامپیوتر ها برق کمی مصرف می کنند و این امر بسیار مفید است. البته اگر بتوانید به خوبی از آن بهره بگیرید. اغلب کاربران به اشتباه از قابلیت صرفه جویی در عمر باتری استفاده نمی کنند.
اما چگونه می تون از این ویژگی ها استفاده کرد؟ بدین منظور بهتر است دفترچه راهنمای لپ‌تاپ خود مراجعه کنید. اغلبأ کالیبره سازی کامپیوترهای کیفی به آسانی دوبار کلیک بر روی آیکن باتری در Taskbar ویندوز است.

۴- همواره یک دستگاه جانبی که از باتری استفاده می‌کند همراه داشته باشید:
ممکن است به هنگام اقامت در هتل پریز برق کافی در اختیار ندارید. از آنجائی که امکان دسترسی به پریز برق قابل پیش بینی نیست بهتر است سیستم در اختیار داشته باشید که بتواند به طور همزمان دستگاه قابل حمل دیگری مانند تلفن‌های همراه و یا PDA را نیز شارژ کند و بتوانید از باتری آن به صورت چند منظوره استفاده کنید.

۵- بررسی باتری:
اگر قصد دارید به هنگام مسافرت برای انجام کار خود از کامپیوتر کیفی استفاده کنید بهتر است ابتدا میزان باتری سیستم خود را بررسی کنید. به ویژه به دلیل این که با استفاده از لپ‌تاپ می‌توانید در هواپیما، جاده، سالن انتظار، هتل و هر جایی دیگر کارهای خود را انجام دهید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است، معمولاًً عمر باتری لپ‌تاپ کافی نیست و هیچ‌وقت به میزان دلخواه شما عمل نمی‌کند اما این ترفندها به شما کمک می‌کنند تا عمر باتری خود را افزایش دهید، اما قطعاً موجب ماندگاری نامحدود آن نمی‌شود.

اشتراک گذاری پست