۷ دلیل برای ارتقا به ویندوز ۱۰

اگر هنوز برای به‌روزرسانی سیستم عامل کنونی خود به ویندوز ۱۰ دوبه‌شک هستید، قصد داریم تا ۷ دلیل برای ارتقا به ویندوز ۱۰ را بررسی کنیم.
۱٫ منوی Start به‌روزشده و رابط کاربری
تقریباً برای تمامی کاربران ویندوز، منوی Start یکی از پرکاربردترین بخش‌هاست. مایکروسافت، در ویندوز ۸، آن را کاملاً دگرگون کرد. اما در ویندوز ۱۰، شاهد بازگشت باشکوه منوی Start هستیم. به طوری که برترین ویژگی‌های ویندوزهای ۷ و ۸ در آن گنجانده شده است. حتی دکمه‌ی Power نیز در جای مناسب خود قرار گرفته است و دیگر برای خاموش کردن دستگاه نیازی به یافتن منوهای مخفی نیست.
منوی Start در ویندوز ۱۰ به دو تکه تقسیم شده است. بخش سمت چپ، شامل File Explorer، اپ‌های بیش‌تر استفاده‌شده و اپ‌های اخیراً نصب‌شده است. بخش سمت راست نیز شامل اپ‌های مدرن با کاشی‌‌های زنده است. یکی از بهترین ویژگی‌های منوی Start ویندوز ۱۰ امکان شخصی‌‌سازی بالا و استفاده‌ی آسان از آن است.
به علاوه، مایکروسافت، رابط کاربری ویندوز را با آیکن‌های جدید، صداها و آیکن‌های مناسب ماوس و صفحات لمسی به‌روز کرده است. همه‌ی اپ‌های مدرن نیز به مانند اپ‌های معمولی حالت پنجره‌ای پیدا کرده‌اند. همچنین دارای یک مرکز اطلاع‌رسانی کاربردی برای اطلاع از تمامی اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها است.
۲٫ کورتانا
مایکروسافت در ویندوز ۱۰ به طور رسمی Cortana، دستیار دیجیتالی شخصی خود را معرفی کرده است. به طور پیش‌فرض، کورتانا در کنار دکمه‌ی Start قرار گرفته است و شما می‌توانید با گفتن عبارت “Hey, Cortana” او را صدا کنید. البته، کورتانا یک قابلیت کاملاً اختیاری است و شما در صورت تمایل می‌توانید آن را فعال کنید.
با فعال‌سازی کورتانا، می‌توانید با او صحبت کنید و اعمالی نظیر روشن و خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث، جستجوی فایل‌‌ها، اجرای اپ‌ها و… را به صورت صوتی از او درخواست کنید.
علاوه بر این، کورتانا امکان نمایش اطلاع‌رسانی‌ها بر اساس موقعیت مکانی شما و پیگیری تقویم و برنامه‌های زمان‌بندی شما را نیز دارد. به عنوان مثال اگر اجازه بدهید که کورتانا زمان بازگشت شما از محل کار به خانه را بداند، می‌تواند اطلاعات مربوط به ترافیک را به طور خودکار در اختیار شما قرار دهد.
۳٫ Microsoft Edge
Microsoft Edge، مرورگر وب جدید پیش‌فرض ویندوز ۱۰ است و توسط مایکروسافت برای رقابت با مرورگرهای فایرفاکس و کروم ساخته شده است. بر خلاف اینترنت اکسپلورر، Edge از پایه ساخته شده، سریع و کاربرپسند است. همچنین دارای ابزارها و قابلیت‌های متفاوت دیگری نظیر لیست مطالعه، هماهنگی با کورتانا، حالت مطالعه، به‌اشتراک‌گذاری آسان صفحات وب و… است.
با وجود موتور جستجوی پیش‌فرض Bing در آن، امکان نمایش سریع نتایج جستجو با تایپ عبارات در نوار آدرس امکان‌پذیر شده است. این قابلیت جهت اطلاع سریع از پیش‌بینی آب‌وهوا، وضع ترافیک و نظایر آن بسیار کمک‌کننده است.
۴٫ DirectX 12
اگر اهل بازی‌های ویدیویی هستید، DirectX 12 یکی از بهترین چیزهایی است که پیرامون ویندوز ۱۰ خواهید شنید. DirectX 12 مجموعه‌ای از رابط‌های گرافیکی است که نسبت به DirectX 11 پردازش بهتر بازی‌‌ها را به همراه دارد.
همچنین DirectX 12 امکانات بیشتری را برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها با همراه داشته است.
اگر گیمر هستید، ارتقا به ویندوز ۱۰ می‌تواند تجربه‌ی بازی‌ کردن شما را بهبود ببخشد.
۵٫ هماهنگی با Xbox
اکنون با ویندوز ۱۰ می‌توانید بازی‌های Xbox One خود را در رایانه‌ی شخصی‌تان نیز تجربه کنید. ویندوز ۱۰ دارای یک اپ Xbox از پیش‌ نصب‌شده است با فعال‌سازی آن، کافی است گیم‌پد خود را به رایانه متصل کنید تا بازی‌ها از طریق شبکه‌ی محلی شروع به استریم‌شدن کنند.
اپلیکیشن Xbox ویندوز قابلیت‌‌هایی نظیر دوستان، دست‌آوردها، پشتیبانی از اجرای اپ‌ها و… را نیز دارا می‌باشد.
۶٫ Continuum
آماده‌سازی پردازش یا رابط کاربری یکسان، بی‌توجه به این که از چه دستگاهی استفاده می‌‌کنید، هدف Continuum است. بر خلاف ویندوز ۸، ویندوز ۱۰ شما را مجبور به استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی نمی‌کند. به جای آن، Continuum اطمینان پیدا می‌کند که سیستم عامل با هر نوع ابزار تایپ یا اندازه‌ی صفحه، به طور کاملاً روان کار می‌کند.
Continuum به ویندوز این امکان را می‌دهد تا نوع دستگاهی که بر روی آن نصب است را شناسایی کند و خود را کاملاً با ویژگی‌های آن تطبیق دهد. با این ویژگی شما می‌توانید گوشی هوشمند خود را به یک رایانه‌ی دسکتاپ تبدیل کنید.
۷٫ ویندوز ۱۰ رایگان است
بر خلاف به‌روزرسانی‌های قبلی مایکروسافت، به‌روزرسانی ویندوز ۷ و ۸ قانونی شما به ویندوز ۱۰ کاملاً رایگان است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =