چگونگی استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین

چگونگی دانلود نقشه‌ها برای استفاده در حالت آفلاین

برای اینکه بتوانید به صورت آفلاین در گوگل مپس مسیریابی کنید، باید ابتدا، زمانی که به اینترنت دسترسی دارید، نقشه‌ها را دانلود نمایید و راه‌حل‌های زیر را دنبال کنید:

۱) همزمانی که به اینترنت وصل هستید، گوگل مپس را اجرا و محل مدنظر خود را سرچ کنید. شما در این مرحله دو راه دارید، یا اینکه موقعیت مکانی فعلی و اطرافتان را دانلود نمایید یا جای دیگری را جستجو کرده و سپس بارگذاری کنید.

۲) پس از اینکه مکان مورد نظر را پیدا کردید و می‌خواهید آن را دانلود کنید، به منو بروید و روی سه نقطه موجود ضربه بزنید و سپس گزینه نقشه‌های آفلاین (Offline maps) را انتخاب نمایید.

۳) حالا نقشه‌ای که در آن حضور دارید را از بالای نمایشگر لمس کنید تا پیام “آیا این منطقه دانلود شود؟” (download this area?) به نمایش درآید.

۴) نقشه را کوچک و بزرگ کنید تا آن قسمتی که می‌خواهید درون دایره آبی رنگ قرار گیرد. برای زوم کردن دو انگشت خود را به هم نزدیک کنید و برای کوچک کردن تصویر، انگشتان را از هم دور نمایید.

۵) در پایین مشاهده خواهید که به تناسب بزرگی منطقه، حجم فایلی که از آن نقشه تولید می‌شود نیز بیشتر خواهد بود.

۶) در نهایت گزینه دانلود (Download) را بزنید.

GPS گوگل مپس گوگل

چگونگی استفاده از نقشه‌های آفلاین

اگر حالا در همان منطقه‌ای هستید که نقشه‌هایش را دانلود کرده‌اید، هنگام مکان‌یابی با محدودیت‌هایی مواجه خواهید بود. برای مثال، نمی‌توانید نام آن منطقه را بلافاصله پس از بارگذاری تغییر دهید ولی پس از چند لحظه این اجازه به شما داده خواهد شد.

زمانی که نقشه دلخواه را دانلود کردید، می‌توانید با کلیک کردن روی آیکون منو در بالای صفحه اصلی گوگل مپس، آن را اجرا کنید.

شما همچنین می‌توانید تاریخ انقضا و حجم فایل‌های دانلود شده را هم مشاهده نمایید. معمولاً نقشه‌ها پس از ۳۰ روز منقضی می‌شوند مگر اینکه آنها را آپدیت کنید. روی آیکون شبیه به دنده از بالا سمت راست نقشه‌های آفلاین ضربه بزنید تا مطمئن شوید گزینه “آپدیت خودکار نقشه‌های آفلاین” (automatically update offline maps) روشن است.

حتی این گزینه نیز در دسترس قرار گرفته که بتوانید انتخاب کنید که آپدیت‌ها فقط از طریق وای‌فای انجام یا هنگام اتصال به اینترنت بسته‌ای هم بروزرسانی شوند. همچنین می‌توانید اینترنت سیمکارت را برای سایر نرم‌افزارها روشن نمایید ولی در گوگل مپس به صورت آفلاین مسیریابی کنید که از این طریق هم باتری کمتر مصرف می‌شود و هم اینترنت خط.

ضمن اینکه با کلیک روی سه دکمه و انتخاب سایر گزینه‌ها، می‌توانید نقشه‌های قبلی خود را پاک کنید.

GPS گوگل مپس گوگل

محدودیت‌های مسیریابی آفلاین

زمانی که نقشه یک قسمت را دانلود کردید، نمی‌توانید به دنبال مسیر خود در دیگر مکان‌ها بگردید. به علاوه، حجم نقشه‌های دانلود شده نهایتاً می‌تواند به ۱٫۵ گیگابایت برسد. ضمن اینکه مسیر پیاده‌روی، حمل‌ونقل عمومی، اطلاعات ترافیکی و تغییر راه‌ها نیز نمایش داده نمی‌شود. البته اگر نمی‌خواهید با این محدودیت‌ها روبه‌رو شوید، اپلیکیشن‌های GPS آفلاین دیگری هم وجود دارد که می‌توانید آنها را از اینجا دانلود کنید.

معمولاً نقشه‌های دانلود شده گوگل مپس حافظه داخلی زیادی اشغال می‌کنند بنابراین پیشنهاد ما استفاده آنلاین از این نرم‌افزار است و گزینه دیگر، دانلود سایر اپلیکیشن‌های مسیریابی می‌باشد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =