یک ویژگی کاربردی اما ناشناخته در iOS 13

اپل در نسخه ۱۳ سیستم عامل iOS خود ویژگی به نام Optimized Battery Charging قرار داده که سبب افزایش دوام باتری خواهد شد.

باتری اپل آیفون iOS iOS 13

به طور معمول، باتری‌های لیتیوم یونی محصولات اپل تا ۸۰ درصد ظرفیت خیلی سریع شارژ می‌شوند ولی در مقدار باقی مانده مدتی طول می‌کشد. حالا اگر کسی فراموش کند که پس از شارژ کامل گوشی، آن را از شارژر جدا نماید، طبیعتاً دوام باتری کاهش خواهد یافت اما با قابلیت افزوده چنین نخواهد شد.

در iOS 13، ویژگی Optimized Battery Charging با استفاده از یادگیری ماشینی می‌تواند برنامه روزانه شما در قبال شارژ گوشی را یاد بگیرد. برای مثال، شما هر روز ساعت ۷ صبح موبایل را از برق جدا می‌کنید بنابراین دستگاه ۸۰ درصد باتری را خیلی سریع پر خواهد کرد تا بتواند ۲۰ درصد باقی مانده را نیز تا همان زمان معین شده کامل کند. با این توضیحات، چنان‌چه گوشی پس از رسیدن به رقم ۱۰۰ همچنان به شارژر وصل بود، عمر آن کوتاه نخواهد شد.

اپل در این‌باره می‌گوید:«« Optimized Battery Charging سبب می‌شود که دوام باتری افزایش یابد. از این پس، آیفون‌ها از یادگیری ماشینی درونی خود بهره خواهند برد تا برنامه روزانه شارژ را یاد بگیرند تا حداقل ۸۰ درصد ظرفیت را در اختیار کاربران قرار دهند»».

کاربرانی که نسخه بتا ۱۳ iOS را نصب کرده‌اند، می‌توانند این قابلیت که البته به صورت پیش‌فرض فعال است را در بخش تنظیمات باتری پیدا کنند. به نظر می‌رسد این ویژگی در زمان عرضه رسمی نسخه بعدی سیستم عامل محصولات اپل، فعال خواهد بود.

منبع: phonearena.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =