برتری اپ‌استور اپل از پلی استور گوگل در زمینه کسب درآمد

اگرچه ۸۵ درصد گوشی‌های هوشمند در دنیا از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند ولی این اپ‌استور اپل است که درآمد بیشتری از پلی استور گوگل دارد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، اپل در اولین سه‌ماهه سال ۲۰۱۹ با فروش ۱۰۰ نرم‌افزار برتر اپ‌استور ۸۳٫۸ میلیون دلار درآمد داشته و این یعنی از ۵۱ میلیون دلار درآمد گوگل از همین تعداد اپلیکیشن در پلی استور ۶۵ درصد بیشتر. البته این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که اپل برتری ۶۷ درصدی داشت، ۲ درصد کاهش یافته است.

جالب اینکه نرخ رشد ترکیبی دو فروشگاه نرم‌افزار از سه‌ماهه اول ۲۰۱۴ تا سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ به هم نزدیک بوده به طوری که اپل و گوگل به ترتیب ۳۱٫۳ و ۳۱٫۲ درصد پیشرفت را به ثبت رسانده‌اند. بر این اساس، درآمد دو غول دنیای تکنولوژی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ از ۱۵ به ۶۸ درصد افزایش یافته است.

MX Player ام‌ایکس پلیر نرم‌افزار اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های غیر بازی در iOS آمار بهتری نسبت به اندروید دارند. در دوره سه‌ماهه گذشته، میانگین درآمد ۱۰۰ برنامه غیر بازی اپ‌استور ۲۳٫۳ میلیون دلار بود در حالی که در گوگل پلی استور این عدد تنها ۷ میلیون دلار بود. این اختلاف در دنیای فناوری بسیار بزرگ است هرچند پرداخت پول بابت اپلیکیشن‌های غیر بازی در گوگل نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد رشد و در اپل ۳۰٫۵ درصد رشد داشته است.

در بازی‌ها هم اپل برتری دارد به طوری که ۱۰۰ گیم برتر iOS حدود ۷۰ میلیون دلار و ۱۰۰ گیم برتر اندروید حدود ۴۸ میلیون دلار درآمد به ارمغان آورده‌اند. این یعنی اندرویدی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴٫۳ و iOSها ۹٫۴ بیشتر در این زمینه پول پرداخت کرده‌اند.

MX Player ام‌ایکس پلیر نرم‌افزار اپلیکیشن

لازم به ذکر است که سال گذشته کاربران iOS حدود ۸۸ درصد بیشتر از گوگلی‌ها در پلی استور هزینه کردند که این موضوع به گستردگی بازار محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا مربوط می‌شود.

منبع: phonearena.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =