ویژگی‌های جدید در محصولات موزیلا

موزیلا برای محصولات خود از جمله فایرفاکس ویژگی‌های جدیدی منتشر کرده که بر این اساس و از امروز، قابلیتی به نام محافظت پیشرفته ردیابی (enhanced tracking protection) به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود تا برخی کوکی‌ها مسدود شوند.

موزیلا فایرفاکس موزیلا فایرفاکس مرورگر

کاربران فعلی این مرورگر، می‌توانند در ماه‌های آتی شاهد روشن این ویژگی باشند ولی هم‌اکنون امکان فعالسازی آن به صورت دستی وجود دارد. برای انجام این کار، باید به تنظیمات (Settings) و سپس حریم شخصی و امنیت (Privacy & Security) و بعد موارد انتخابی (Custom) و در نهایت کوکی‌ها (Cookies) بروید و تیک گزینه مربوطه را بزنید.

موزیلا فایرفاکس موزیلا فایرفاکس مرورگر

ویژگی‌های جدید دیگر هم به افزونه Facebook Container مربوط می‌شوند. در اصل، این افزونه مسئول مسدود کردن برنامه‌هایی است که شما را در اینترنت ردیابی می‌کنند و حالا در قابلیت جدید، Facebook Container دیگر اجازه نمی‌دهد اطلاعات سرچ شده در دیگر سایت‌هایی که از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی بهره می‌برند، نیز ردیابی شوند.

این یعنی دیگر دکمه لایک فیسبوک در سایت‌ها به چشم نخواهد خورد تا این شبکه اجتماعی تشخیص ندهد که شما سری به آن زده‌اید. برای کسانی که اصلاً کاربر فیسبوک نیستند نیز، این افزونه به گونه‌ای کار می‌کند که دیگر پروفایل کاذب برای آنها ساخته نشود.

موزیلا فایرفاکس موزیلا فایرفاکس مرورگر

موزیلا همچنین اعلام کرده که گزینه Firefox Lockbox که در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن iOS معرفی شد و برای مدیریت پسوردهای اکانت این مرورگر کاربرد داشت، از این پس Firefox Lockwise شناخته می‌شود. بر این اساس، علاوه بر اینکه اپلیکیشن این افزونه برای اندروید، آیفون‌ها و آیپدها در دسترس قرار دارد، امکان استفاده از آن در ویندوز نیز وجود دارد.

در پایان اشاره کنیم که موزیلا ویژگی Firefox Monitor که در صورت فاش شدن داده‌ها به کاربران ایمیل می‌داد را بهبود بخشیده است بنابراین افراد می‌توانند از داشبورد موجود، چند آدرس ایمیل را از یک صفحه مدیریت کنند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =