نصب چراغ‌های راهنمای هوشمند تا سال ۲۰۲۰

شهر ویه‌نا از کشور اتریش، اولین شهری خواهد بود که تا سال ۲۰۲۰ چراغ‌های راهنمایی را وارد خیابان‌های خود می‌کند. این سیستم جدید که توسط دانشگاه شهر گِرَز طراحی شده، سبب می‌شود رفتارهای افراد پیاده را در مورد چگونگی ادامه دادن مسیر پیش‌بینی نماید.

اتریش فناوری اطلاعات فناوری تکنولوژی

مقامات شهری ویه‌نا معتقدند وقتی نه ماشینی وجود دارد که افراد پیاده به خاطر آن صبر کنند و زمانی که فرد پیاده‌ای نیست تا خودروها برای عبور او منتظر بمانند، بهتر است به منظور روان شدن جریان ترافیک و جلوگیری از تصادفات، از سیستم هوشمند طراحی شده توسط دانشگاه گِرَز بهره ببرند.

هورست پوسگر، از مؤسسه گرافیک کامپیوتری و جلوه‌های بصری دانشگاه گِرَز می‌گوید:«« مدت زمان سبز ماندن چراغ می‌تواند با توجه به تعداد افراد طولانی‌تر شود. میدان دید ۸*۵ متری نصب شده در این وسیله، اجازه می‌دهد مردمی که منتظر هستند را به وسیله یک الگوریتم که مبتنی بر حرکات و داده‌های موجود است، ببیند. این چراغ‌ها به یک ثانیه زمان نیاز دارند تا تصمیم افراد را پیش‌بینی و بعد از دو ثانیه، این تصمیم را قطعی اتخاذ کنند»».

او ادامه می‌دهد:«« مطمئناً این سیستم در ابتدا باید آزمایش شود بنابراین تنها زمانی که همه شرایط نشان می‌دادند که خیابان امن است، به افراد اجازه عبور می‌دهد. این چراغ‌ها نسبت به نمونه‌های معمولی، به مدت ۴ ثانیه سریع‌تر عمل می‌کنند»».

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =