مایکروسافت در اندیشه تولید سیستم عاملی جدید

نکته جالب در پست وبلاگی مایکروسافت، صحبت کردن در مورد تولید یک سیستم عامل مدرن‌تر می‌باشد. این کمپانی معتقد است که برای رایانه‌های جدید و مدرن، به یک سیستم عامل جدید و مدرن هم نیاز داریم. تعجب‌برانگیزتر آن‌که این شرکت بارها و بارها در این‌باره صحبت کرد ولی اصلاً نام ویندوز ۱۰ را به زبان نیاورد.

یکی از ویژگی‌های سیستم عامل امروزی به نظر مایکروسافت، بروزرسانی آن در بکگراند است بدین صورت که کسی آپدیت شدن آن را نبیند.

این شرکت همچنین بر این باور است که یک پلتفرم مدرن به صورت پیش‌فرض امنیت دارد و باید نرم‌افزارها و سیستم کاملاً جدا باشند. ضمن اینکه سیستم عامل‌های بعدی باید دائماً به اینترنت وصل باشند و کمتر میان اینترنت وای‌فای و داده بسته‌ای سوئیچ شوند.

کمپانی مالک ویندوز همچنین از علاقه خود برای بهره‌گیری از قابلیتی به نام چند حسی (multi-sense) پرده برداشت که به وسیله آن کاربران می‌توانند با استفاده از قلم، لمس، صدا و نگاه کردن، با لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره انجام بروزرسانی‌ها در بکگراند و جدا بودن نرم‌افزارها از سیستم، کاملاً مشخص است که منظور مایکروسافت، ویندوز ۱۰ نیست زیرا در این پلتفرم تقریباً موارد گفته شده را داریم.

شاید منظور این کمپانی، Windows Core OS می‌باشد که هم‌اکنون در هولولنز ۲ و سرفیس هاب ۲ ایکس وجود دارد ولی مایکروسافت در مورد آن به صورت رسمی صحبت نکرده است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + چهار =