برنامه سامسونگ برای تولید ۲۰۰۰ شغل در زمینه هوش مصنوعی

سامسونگ خبر داده که می‌خواهد واحدهای پردازشگر نورونی خود را گسترش دهد تا استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها افزایش یابد. با این خبر، کمپانی کره‌ای اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ در سرتاسر جهان بیش از ۲۰۰۰ شغل جدید ایجاد می‌کند که به این رشته مربوط هستند. برای استخدام افراد خبره در این زمینه، سامسونگ با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی همکاری خواهد کرد.

واحدهای پردازشگر نورونی سامسونگ هوش مصنوعی یادگیری ماشینی

اینیوپ کنگ، مدیر سیستم‌ها و تجارت تراشه‌های سامسونگ می‌گوید:«« برای دوران جدید هوش مصنوعی، ما باید پیشرفت کنیم تا در این زمینه پیش‌تاز باشیم. همان‌طور که ما تکنولوژی متفاوت خود را نشان می‌دهیم، کمپانی‌های بیشتری در دنیا خواهان همکاری با ما هستند و به همین دلیل از آینده درخشان هوش مصنوعی و توانایی‌های آن هیجان‌زده هستیم»».

با نسل جدید تکنولوژی‌های واحد پردازشگر نورونی، سامسونگ می‌تواند سخت‌افزارهایی تولید کند که به درد وسایل حمل‌ونقل، سیستم‌های رانندگی خودکار و دیتاسنترهای هوشمند می‌خورد.

سامسونگ اولین واحد پردازشگر نورونی خود را در تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ معرفی کرد که در گلکسی اس ۱۰ مشاهده می‌شد. این پردازنده به گوشی اجازه می‌دهد بدون نیاز به اینترنت، فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را انجام دهد.

کمپانی کره‌ای همچنین ابراز تمایل کرده تا پروژه‌های تحقیقاتی واحدهای پردازشگر نورونی را به پردازش‌های نوروموفیکی تبدیل نماید تا مانند پروژه‌های تحقیقاتی روی مغز انسان‌ها، این فرآیندها هم بررسی شوند.

به هر ترتیب باید ببینیم این پروژه در آینده چه نتایجی در دنیای فناوری اطلاعات خواهند داشت.

منبع: neowin.net

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =