۶ فایروال رایگان و عالی برای ویندوز

فایروال ابزاری برای مقابله با تهدیدات امنیتی می‌باشد و هر سیستمی که دارای ارتباطات اینترنتی است، به آن نیاز پیدا خواهد کرد. برای انتخاب فایروال مناسب نیازی به هزینه‌ برای نرم‌افزارهای گران‌قیمت و یا دردسرهای کرک کردن آن‌ها نیست. در این مطلب به معرفی ۶ فایروال رایگان و البته ایده‌آل خواهیم پرداخت.

۱٫ ZoneAlarm

یکی از قدیمی‌ترین فایروال‌های موجود می‌باشد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فایروال دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد که در نسخه پولی‌ می‌توان انتظار امکانات بیشتری را داشت. البته سابقه کاری زیاد این برنامه و همچنین ویژگی‌های زیاد و رایگان آن، با نقاط ضعفی نیز همراه است. به عنوان مثال در برخی از موارد اختلال در عملکرد این برنامه و دیگر آنتی‌ویروس‌ها به چشم می‌خورد. هم چنین این برنامه از HIPS پشتیبانی نمی‌کند. توسط HIPS می‌توان بدافزارها را بر اساس نوع رفتار آن‌ها شناسایی کرد.

۲٫ Comodo

یکی از بهترین فایروال‌های موجود در این لیست که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد و از HIPS نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری فوق‌العاده‌ای برای برنامه ساخته شده است. شما می‌توانید از قابلیت Memory Firewall استفاده کنید و شبکه را برای مبانی مختلف بررسی نمایید.

۳٫ PeerBlock

اگر از جمله کاربرانی هستید که از تورنت استفاده می‌کنند یا به هر ترتیبی، در معرض اشتراک‌گذاری فایل‌ها قرار دارید، این فایروال مخصوص شما است. در این برنامه می‌توانید انواع پورت های ورودی و خروجی را کنترل کنید و در صورت نیاز IP برخی از دستگاه‌ها را به لیست سیاه برنامه اضافه کنید تا نتوانند با شما ارتباطی برقرار کنند. آخرین ورژن از این برنامه پایدار می‌باشد و همچنین بروزرسانی‌های آن به شکل خودکار انجام می‌شود.

۴٫ Tinywall

کم‌حجم‌ترین فایروال موجود در این لیست است که تنها ۱ مگابایت از فضای شما را اشغال خواهد کرد. این فایروال به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید از آن همراه با فایروال ویندوز استفاده کنید. برخلاف دیگر فایروال‌های موجود در این لیست، این برنامه شما را با پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی مزاحم مواجه نخواهد کرد.

۵٫ GlassWire

یکی از جدیدترین فایروال‌های موجود می‌باشد که می‌توانید آن را به طور مستقیم یا از طریق آنتی‌ویروس ۳۶۰ Security دانلود کنید. این برنامه ترافیک و مصرف داده‌های شما را به نمایش می گذارد (ترفندستان) و با استفاده از آن می‌توانید از میزان مصرف انواع برنامه‌های خود باخبر شوید. عیب این برنامه با وجود رابط کاربری مدرنی که دارد این است که نمی‌تواند به درستی امنیت سیستم شما را فراهم کند و با وجود لیست سفید و لیست سیاهی که دارد، تمامی موارد امنیتی در آن رعایت نمی‌شود.

۶٫ Windows Firewall

بله،‌ خود فایروال ویندوز شما! پس از سابقه‌ای بلندمدت که مایکروسافت از XP تا به الان کسب کرده است، فایروال اصلی ویندوز ارتقا پیدا کرده و می‌تواند سد موارد امنیتی بسیار زیادی شود. این برنامه توسط انواع تست‌های مختلف بهینه‌سازی شده است و برای هر چیزی اعلامیه نخواهد داد. تهدیدات مختلف نمی‌توانند در مقابل این فایروال مخفی شوند و رابط کاربری Firewall ویندوز بسیار ساده است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سه =