یک ویژگی جدید به گوگل مپس آمد

سیستم نرم‌افزاری گوگل مپس مجهز به سرویس SOS یا هشدارهای امنیتی است که در مواقع رخ دادن خطرات طبیعی، اطلاعاتی نظیر بروزرسانی شرایط، نقشه محل خطر، شماره‌های ضروری و ترجمه عبارات مورد نیاز در آن لحظه به یک زبان خاص را نشان می‌دهد. اما حالا در جدیدترین آپدیت، هشدارهای SOS ویژگی‌های بصری بیشتری را به نمایش می‌گذارند تا افراد راحت‌تر از محل وقوع حادثه خارج شوند.

گوگل گوگل مپس مپس

بر این اساس، چنان‌چه قرار بود حادثه طبیعی رخ دهد، اعلانی روی گوشی ظاهر می‌شود و تاریخ تقریبی آن را اعلام می‌کند. به علاوه، مناطقی که تحت تأثیر این اتفاق قرار خواهند گرفت نیز نشان داده خواهند شد و زمان تقریبی رخ دادن این حادثه نیز به سمع و نظر کاربر خواهد رسید. اگر کسی در حین وقوع اتفاق در حال رانندگی بود، مسیرهای منتهی به مکان‌های امن به نمایش در خواهند آمد. لازم به ذکر است که این ویژگی از اواخر تابستان برای منتشر می‌شود.

در مواقعی که زلزله رخ می‌دهد، اعلانی روی گوشی به نمایش درمی‌آید که این اتفاق را به صورت تصویری نشان می‌دهد. همچنین پیش‌بینی‌های مربوط به سیل نیز پیش از وقوع، به دست کاربران می‌رسد. گوگل اعلام کرده که این قابلیت برای هندی‌ها که تقریباً ۲۰ درصد سیل جهان در کشور آنها اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است.

گوگل گوگل مپس مپسگوگل گوگل مپس مپسگوگل گوگل مپس مپس

سیستم هشداردهنده آپدیت شده گوگل مپس در هفته‌های آتی در نسخه‌های اندرویدی، iOS و وب این نرم‌افزار در دسترس خواهد بود و اعلانات مربوط به سیل نیز ابتدا در هند و پاتنا برای گوشی‌های اندرویدی منتشر می‌شود و در ادامه به سایر کشورها و iOS می‌رسد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =