مزایا لپ تاپ استوک

 

لپ تاپ استوک چیست؟ و چه فرقی با لپ تاپ دست دوم دارد؟!

 

لپ تاپ استوک:

همانطور که مطلع هستید؛کارخانه های سازنده لپ تاپ در دنیا مثل DELL,HP,TOSHIBA,FUJITSO,SONY  و… انواع مختلفی از لپ تاپ ها را بر اساس میزان و نوع استفاده کاربرتولید میکنند.

یکی از همین انواع مختلف! لپ تاپ های صنعتی (industrial laptop) میباشد .این نوع سیستم ها براساس نوع سفارش میتواند در یک مدل،اما دارای کانفیگ های مختلف،همراه با کارت گرافیک مجزا یا بدون آن و در کل رنج وسیعی از تغییرات را شامل شود.

لذا کارفرما،کارخانه و یا مرکز صنعتی سفارش دهنده؛با توجه به نوع کاربری و نیاز خود به کارخانه های تولید لپ تاپ سفارش میدهد.حال سوال اینجاست که فرق این لپ تاپ های صنعتی با لپ تاپ های خانگی چیست که کارخانه ها حاضرند تا چندین برابر قیمت همان لپ تاپ در نوع خانگی را پرداخت کنند اما این نوع دستگاه ها را خریداری کنند؟!

۱-صفحه نمایش در لپ تاپ های استوک:

صفحه نمایش این مدل لپ تاپ ها اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست؛ اما چرا مات؟

همانطور که گفتیم مشتری های این (لپ تاپ های استوک در ایران) اکثرا مراکز صنعتی و کارخانه ها هستند،پس در هنگام کار با آن باید به موارد استاندارد در کارخانه ها توجه شود که یکی از آن ها عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است.این مسئله با وجود صفحه نمایشگر مات دیگر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.

۲-موس

محیط های کاری اکثرا دارای آلودگی های محیطی هستند که ممکن است احیانا کاربری که از دستگاه استفاده میکند نیز دستان کثیف یا دارای همین آلودگی ها باشد(مثل چرب بودن دست ها) لذا در این مواقه علاوه بر اینکه دستگاه کثیف میشود.موس پد نیز به علت چرب شدن در سطح آن به درستی کار نخواهد کرد.پس کارخانه سازنده باید دنبال راه چاره برای این موضوع باشد و آن هم چیزی نیست جز: Pointstick

لپ تاپ استوک

همانطور که در تصویر میبینیم  “پوینت استیک” همان کار موس پد را میکند اما دیگر مسئله لمسی بودن و خطا در آن حل شده و حتی با کثیف ترین دستها هم به راحتی میتوان با آن کار کرد همچنین دارای دکمه های راست و چپ کلیک مجزا ست که باعث جدا شدن و عدم تداخل با صفحه لمسی میشود:

 

سیستم خنک کنندگی بسیار قوی:

فن بسیار قوی

این لپ تاپ های صنعتی اکثرا برای کارهای بسیار طولانی مدت و روشن بودن مداوم ساخته شده اند از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی بهره میبرند.حتی بیشتر آنها از امکان استفاده باتری دوم نیز بهره میبرند که به گفته کارخانه سازنده میتوانند تا ۱۰ ساعت مداوم بدون برق کار کنند..!

۴- خراب شدن بسیار کم!

این لپ تاپ های استوک  در مادر بورد و عایق روی پردازنده طوری طراحی شده اند که تا امکان خراب شدن در شرایط کاریه سخت (چه برسد به استفاده در خانه) در آن ها بسیار پایین است.حتی عایق ها و محافظ های صفحه نمایش و کیبورد نیز از این لپ تاپ های استوک در برابر ضربه نیز محافظت میکند.جالب است بدانید برخی از مدل های کمپانی دل از سیستم ضد آب نیز بهره میبرد!

حال سوال اینجاست که آیا استفاده ازاین لپ تاپ هامقرون یه صرفه نیز میباشد؟ و تضمین سلامت آنها چیست؟!

-۱۰۰% اینطور است..شما کافیست با یک جستجوی کوچک در فضای اینترنت به این قضیه پی ببرید..

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =