مخالفت کنگره آمریکا با عرضه پول مجازی فیسبوک

چند ساعت پس از اینکه فیسبوک پول مجازی خود به نام لیبرا (Libra) را معرفی کرد، نمایندگان کنگره آمریکا از این شرکت خواستند عرضه آن را متوقف نماید.

فیسبوک ارز مجازی لیبرا آمریکا ایالات متحده

ماکسین واترز، نماینده کالیفرنیا و مسئول کمیته خدمات مالی دولت آمریکا از فیسبوک درخواست کرد پول دیجیتال خود را فعلاً وارد بازار نکند تا کنگره تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.

او می‌گوید:«« با عرضه پول دیجیتال، فیسبوک همچنان در حال ورود به زندگی شخصی کاربران است. با توجه به گذشته نه چندان موفق، باید این شرکت با درخواست ما مبنی بر توقف توسعه ارز مجازی موافقت کند تا کنگره و قانون‌گذاران، فرصت‌ها و اقدامات لازم در این زمینه را بررسی کنند»».

فیسبوک با همکاری چند شریک دیگر مانند Visa، Mastercard و Paypal امیدوارست با عرضه لیبرا، خدمات بانکی را به دست افرادی که به این سرویس‌ها دسترسی ندارند، برساند. این برنامه می‌تواند به سود فیسبوک باشد زیرا کاربران باید در محیط نرم‌افزاری این کمپانی خریدهای خود را انجام دهند بنابراین علاوه بر اپلیکیشن لیبرا، امکان جابه‌جایی پول از طریق فیسبوک و واتس‌اپ نیز وجود خواهد داشت.

یکی از سخنگویان فیسبوک می‌گوید:«« ما می‌خواهیم هر چه سریع‌تر به درخواست نمایندگان پاسخ دهیم تا پروژه ارز مجازی با سرعت بیشتری به سرانجام برسد»».

به هر ترتیب، با توجه به گذشته ناموفق فیسبوک در زمینه حفظ اطلاعات کاربران، نمایندگان کنگره از موفقیت این کمپانی در مورد پول دیجیتال مردد هستند.

شرود برون، نماینده دموکرات کمیته خدمات بانکی کنگره می‌گوید:«« فیسبوک هم‌اکنون بسیار بزرگ و قدرتمند است و از این قدرت سوء استفاده و داده‌های کاربران را بدون احترام به حریم شخصی آنها برداشت کرده است. ما نمی‌توانیم به این شرکت اجازه دهیم که بدون نظارت، ارز مجازی را در بانک سوییس راه‌اندازی کند»».

جمهوری‌خواهان نیز با این اقدام فیسبوک مخالف هستند. پاتریک مک هنری، عضو جمهوری‌خواه اداره خدمات مالی کنگره از واترز درخواست کرده این فعالیت را فعلاً متوقف کنند.

او می‌گوید:«« ما سؤالات زیادی در این زمینه داریم و باید ببینیم چگونه بر سیستم مالی ما تأثیرگذار خواهد بود. درک پروژه لیبرا برای ما نمایندگان کمی سخت است»».

گفته می‌شود لیبرا در اکثر کشورها کارایی خواهد داشت ولی کسی نمی‌داند چه نظارتی روی آن انجام خواهد شد. به هر ترتیب چیزی که مشخص است این است که کنگره می‌خواهد سیستم مالی جدیدی که یکی از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی قصد دارد ارائه دهد را فعلاً متوقف سازد.

منبع: digitaltrends.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =