فیسبوک هم به مکالمات کاربران گوش می‌دهد

، مایکروسافت، گوگل، اپل و آمازون در هفته‌های اخیر تأیید کرده‌اند که به نوعی به صدای کاربران با دستیاران هوشمند یا اسپیکرهای هوشمند و یا از طریق اسکایپ گوش می‌دادند. حالا طبق جدیدترین اخبار، فیسبوک هم اعلام کرده که به مکالمات کاربران خود گوش می‌داده است.

فیسبوک آمازون اپل گوگل مایکروسافت

بر اساس اعلام بلومبرگ، فیسبوک از شرکت‌های طرف قراردادش درخواست کرده که مکالمات کاربران را به ثبت برسانند تا دقت سیستم تشخیص صوت خود را ارزیابی کنند. البته به نظر می‌رسد از آن جایی که برخی از این شرکت‌ها نمی‌دانستند این صداها از کجا می‌آیند و بعداً متوجه شدند، به خاطر غیرقانونی و غیراخلاقی بودن، این کار را ادامه ندادند.
اگرچه در اطلاعات به دست آمده از فیسبوک مشخص است که صراحتاً اعلام شده سیستم‌های این کمپانی به محتوای مکالمات کاربران دسترسی دارند اما مشخص نیست که آیا انسان‌ها آنها را بررسی می‌کنند یا خیر.
فیسبوک در دفاع از اقدامات خود می‌گوید، تنها کسانی که برای به ثبت رسیدن صداهایشان رضایت داشتند، هدف این پروژه بودند. البته از هفته گذشته، این فرآیند متوقف شده است.
این اتفاقات در حالی رخ داده‌اند که فیسبوک هنوز از پرداخت جریمه‌های مربوط به رسوایی کمبریج آنالتیکا رهایی نیافته و امکان دارد در آینده‌ای نزدیک دوباره جریمه‌ای شامل این شرکت شود.

منبع: neowin.net

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =