سرمایه‌گذاری سامسونگ در ۶G، هوش مصنوعی و بلاک‌چین

پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش خواستار راه‌اندازی ۶G شد، بسیاری از افراد او را مسخره کردند زیرا معتقد بودند او اصلاً نمی‌داند ۵G و دردسرهای گسترش آن چیست که حالا پیشنهاد اینترنت نسل ۶ را داده است. اما حالا به نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها واقعاً تصمیم گرفته‌اند اینترنت ۶G را کم‌کم راه‌اندازی کنند.

سامسونگ ۶G بلاک‌چین هوش مصنوعی دونالد ترامپ هوآوی ایالات متحده آمریکا

بنابراین Jay Y. Lee نائب رئیس سامسونگ، هفته گذشته به برخی از مدیران این شرکت و کمپانی‌های خصوصی کوچک‌تر ایمیل داده تا در زمینه گسترش اینترنت ۶G، تکنولوژی‌های بلاک‌چین و هوش مصنوعی همکاری کنند. بلاک‌چین یک فناوری امن برای ذخیره داده‌های بین افراد است که ابتدا برای محافظت از معاملات بیت کوین راه‌اندازی شد. هوش مصنوعی هم که دیگر برای همه دارندگان گوشی‌های هوشمند شناخته‌شده است.

فرصت طلایی سامسونگ در جهت حضوری پررنگ‌تر در دنیای فناوری

در ماه فوریه بود که سامسونگ می‌خواست در زمینه امکانات شبکه سرمایه‌گذاری کند و حالا فرصت عالی برای این کمپانی کره‌ای به شمار می‌رود. در حال حاضر هوآوی بزرگ‌ترین تولیدکننده زیرساخت‌های سخت‌افزاری شبکه‌هاست اما بدون همکاری با شرکت‌های آمریکا، امکان دارد که نتواند برخی امکانات را تولید کند. در سال ۲۰۱۸، هوآوی ۲۹ درصد این بازار را در اختیار داشت در حالی که سهم سامسونگ کمتر از ۵ درصد بود.

Jay Y. Lee می‌گوید:«« ما باید خودمان آماده کنیم تا ابزارهای جدید را بسازیم و از دستاوردهای گذشته خود نیز محافظت نماییم»».

در مذاکراتی که مدیران سامسونگ با یک‌دیگر داشتند، فرصتی پیشنهاد شده که ممکن است این کمپانی را نیز در شرایط فعلی هوآوی قرار دهد. اگرچه اسمی از فرصت در این ایمیل‌ها صراحتاً اعلام نشده ولی به نظر می‌رسد یکی از آنها جنگ تجاری چین و آمریکا باشد.

به علاوه، علی‌رغم اینکه سامسونگ می‌گوید گوشی‌های خط تولید گلکسی اس ۱۰ با استقبال خوبی مواجه شده‌اند ولی درآمد سالانه این کمپانی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. در سه‌ماهه جاری اما، با عملکرد سری گلکسی A، احتمالاً شاهد رشد باشیم زیرا بر اساس گزارش سامسونگ، ۵ میلیون عدد از این دستگاه‌ها در دو ماه گذشته به فروش رسیده و این یعنی درآمد ۱ میلیارد دلاری نصیب کمپانی کره‌ای شده است هرچند کسی نمی‌داند که ضررهای متحمل شده از تأخیر در عرضه گلکسی فولد (گوشی تاشو سامسونگ) چه‌قدر خواهد بود.

برخی از مشکلات این دستگاه عبارتند از: کنده شدن پلاستیک روی نمایشگر داخلی و همچنین ورود برخی مواد و برآمده شدن صفحه نمایش. البته سامسونگ مطمئناً به زودی تاریخ جدید عرضه این گوشی را معرفی خواهد کرد ولی مشخص نیست با چنین مشکلات ابتدایی که امروزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، چگونه می‌خواهد در تکنولوژی‌هایی نظیر ۶G که هنوز حتی ۱ درصد هم پیشرفت نکرده، سرمایه‌گذاری نماید.

منبع: phonearena.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =