استراتژی جدید گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که به جای رتبه‌بندی نتایج جستجو با استفاده از نسخه دسکتاپی سایت، محتوای موبایلی را در اولویت قرار می‌دهد. تا پایان سال گذشته، نیمی از صفحات روی وب هم مبتنی بر همین قضیه در گوگل ایندکس می‌شدند. حالا کمپانی مالک اندروید گزارش داده از تاریخ ۱ ژولای، برای سایت‌های جدید، نسخه موبایلی آنها برای معرفی به گوگل در اولویت قرار خواهد داشت. منظور از این گزارش، سایت‌هایی است که یا برای اولین بار در گوگل سرچ می‌شوند یا پیش از این در نتایج سرچ کاربران نمایش داده نمی‌شدند. سایر سایت‌ها که قدیمی‌تر می‌باشند، با توجه به سیستم Best Practices گوگل ارزیابی خواهند شد. این یعنی هم نسخه‌های دسکتاپی و هم نسخه‌های موبایلی سایت‌ها باید یک نوع محتوا داشته باشد. در این بین، کسانی که فقط وب‌سایت دسکتاپی دارند، تغییری در شیوه ارزیابی آنها به وجود نخواهد آمد. ضمن اینکه چنان‌چه آدرس URL یک سایت در نسخه موبایلی و دسکتاپی فرق می‌کرد، مورد اول بررسی می‌شود زیرا پیش‌فرض گوگل می‌باشد.

گوگل در این‌باره می‌گوید:«« دریافت ورودی از موبایل یعنی اینکه گوگل از محتوای موبایلی سایت‌ها برای رتبه‌بندی استفاده می‌کند. پیش از این، رده بندی بر اساس نسخه دسکتاپی بود ولی حالا که اکثر کاربران با گوشی‌های خود سرچ می‌کنند، ربات مربوطه از این شیوه برای ایندکس کردن سایت‌ها بهره می‌برد»».

نتیجه این اقدام گوگل، به نمایش درآمدن نتایج جستجوی مرتبط‌تر با مورد سرچ شده می‌باشد و از این پس هیچ تفاوتی میان آن چیزی که از یک سایت در رایانه می‌بینید با آنچه که در موبایل می‌بینید، نخواهد بود. در اینجا، سایت‌هایی که باز هم در ورژن موبایلی خود صفحاتی دارند که محتوای درستی را نشان نمی‌دهند، مطمئناً بیشترین ضرر را خواهند کرد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =