ادعای مدیرعامل FCC در مورد آنتن‌های ۵G

چندی پیش خبری منتشر شد که آنتن‌های ۵G با فرکانس ۲۴ گیگاهرتزی خود تأثیر منفی بر پیش‌بینی‌های هواشناسی می‌گذارند.

کمیسیون ارتباطات فدرال FCC آمریکا ۵G آنتن ۵G

این پیش‌بینی‌ها با استفاده از اندازه‌گیری تشعشع بخار آب انجام می‌شود. این تشعشع‌ها با فرکانس ۲۳٫۸ گیگاهرتزی قابل مشاهده هستند و نگرانی‌ها از این بابت است که ۲٫۴ گیگاهرتز آنتن‌های ۵G سبب تداخل خواهد شد تا کارشناسان نتوانند بخار آب را ببینند.

حالا سازمان ملی اقیانوس‌ها به همراه ناسا خبر داده‌اند که صدور مجوز نصب آنتن ۵G توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به کاهش ۷۷ درصدی دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی منجر می‌شود.

سازمان ملی اقیانوس‌ها، یکی از ارکان اصلی پیش‌بینی وقوع طوفان‌هاست که می‌گوید اگر FCC تنها ۵۰ دسی‌بل را کاهش دهد، مشکلی به وجود نخواهد آمد. این داده‌ها در زمان پیش‌بینی وقوع طوفان اهمیت بسیار زیادی دارند به خصوص اینکه وقایع طبیعی این‌چنینی یکی از خطرات بشمار می‌روند.

اما آجیت پای، مدیرعامل کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مدعی شده وقتی که از ادارات آمریکا در سال ۲۰۱۷ در مورد باندهای ۲۴ گیگاهرتزی سؤال کرد، نگرانی از این بابت وجود نداشت. او می‌گوید:«« فرضیه‌های مربوط به این اتفاقات اشتباهات زیادی دارند»».

عجیب‌تر آن‌که پای می‌گوید تا کنون اطلاعاتی در مورد مطالعات انجام شده دریافت نکرده و این گزارش‌ها را به برخی مقامات ارائه داده ولی تا کنون کسی پاسخی ارسال نکرده است.

او همچنین بر این باور است که سیگنال‌های ۵G بسیار دقیق هستند. این دقت به علاوه جداسازی ۲۵۰ مگاهرتزی سنسورهای پیش‌بینی آب و هوا، مشکلی برای ماهواره‌های این حرفه مشکلی به وجود نمی‌آورند.

به نظر می‌رسد در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، انتشار ۵G با سرعت زیادی انجام خواهد شد بنابراین کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد.

منبع: phonearena.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 4 =