قبل از فروش لپ تاپ به این نکات توجه کنید

وقتی کسی می‌خواهد لپ‌تاپش را به‌روز کند به جای اینکه لپ‌تاپ قدیمی‌ را یک گوشه کمد بگذارد آن را به فرد دیگری می‌فروشد یا می‌دهد.
این زمان مهم‌ترین دغدغه فرد این است که چطور همه فایل‌هایش در لپ‌تاپ قدیمی‌ را به مدل جدید انتقال بدهد و جلوی نشت اطلاعات خود را بگیرد؟ برای رهایی از این دغدغه برخی از کارشناسان کامپیوتر پیشنهادهایی دارند تا زمانی که شما این ۴ کار را انجام دهید هیچ کدام از اطلاعات شخصی‌تان درز نمی‌کند.
از همه اطلاعات مورد نیازتان در لپ‌تاپ قدیمی‌ بک‌آپ داشته باشید
هنگام فروش یک لپ‌تاپ چگونه باید یک بک‌آپ یا نسخه پشتیبان تهیه کرد؟ برای جواب دادن به این سوال اول بررسی کنید که باید از چه فایل‌هایی بک آپ بگیرید. اگر حجم آن کم بود با یک کپی و پیست ساده روی فلش یا‌هارد مشکل را حل کرده‌اید. اگر تعداد این فایل‌ها بیشتر از این حرف‌ها بود بهتر است با استفاده از برخی نرم افزارهای مشابه، آنها را دسته‌بندی کنید. برای این کار بیشتر افراد کارشان را در دراپ باکس گوگل راه می‌اندازند. این دراپ باکس‌ شبیه همان آی کلود در آیفون است و ۲.۵ گیگ فضای رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. فایل‌های موجود در دراپ باکس را می‌توان در محل‌های متفاوت، لپ‌تاپ و کامپیوترهای مختلف استفاده کنید. البته اگر به فضای بزرگتری هم نیاز دارید با هرینه اندکی فضای بیشتری برای آپلود می‌خرید.
همه پسوردهای لپ تاپ را پاک کنید
قدم بعدی این است که باید پسوردهایتان را پاک کنید. پاک کردن پسوردهای ثبت شده در ایمیل و سایر حساب‌های کاربری مهم‌ترین کار هنگام فروش لپ‌تاپ است. برای این کار در قسمت ستینگ گوگل کروم و بخش Show advanced settings روی گزینه Manage passwords رفته و وب‌سایتی که می‌خواهید رمز آن را بردارید یا پسورد آن را نگاه کنید و از طریق کلیک کردن با گزینه Show password انتخاب می‌کنید.
پاک کردن زیر و بم کامپیوتر
وقتی شما یک لپ‌تاپ دست دوم می‌خرید انتظار ندارید که تک‌تک تمام عکس‌ها و ویدیوهای شخصی فروشنده را پاک کنید. عده‌ای برای پاک کردن لپ‌تاپ راه قدیمی ‌delet یا shift delet را انتخاب می‌کنند. اما راحت‌ترین کار این است که درایوهایی را که در آن اطلاع خصوصی دارید فرمت کنید. نرم افزار Wipe Hard Drive Using برای همین ساخته شده که دیگر هیچ فایلی با ریکاوری هم برنگردد. البته در ویندوزی مثال ویندوز ۸ امکان ریست فکتوری کردن لپ تاپ وجود دارد، اما در ویندوزهای دیگر راه حل استفاده از نرم افزار‌های پاکسازی کاری است که بدون شک هنگام فروش لپ تاپ جلوی نشت اطلاعاتتان را می‌گیرد.
تمیزکاری سخت افزار
برای اینکه هنگام فروش لپ تاپ آن را با قیمت بهتری بخرند، باید حتما ظاهر و زیر و روی لپ تاپ را تمیز کنید. برای تمیز کردن فن بعد از باز کردن پیچ‌های پشت لپ‌تاپ با یک مسواک آن را گردگیری کنید. همچنین می‌توانید با سشوار گرفتن روی آن گرد و خاک آن را ببرید. این کار را هرگز با آب و الکل و پنبه انجام ندهید. ظاهر آن را با الکل یا مایع مخصوص لپ‌تاپ تمیز کنید و با این کار لپ تاپ خود را با قیمت بالاتری به فروش بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نوزده =